Branscher

Snickeri
Plåtbearbetning
Påbyggare
Mekanisk Verkstad

Bla bla bla...

Bla bla bla

Frågor & svar Aktivt IT

2103_linkedin_icon.png
2103_facebook_icon.png
valkommenTillFramtidenBeauty_001-halv.pn

Jag har inte fått

svar på min fråga.

Kontakta support

Snickeri

Påbyggare

Order 0

Tidrapport fel

Tillverkningsordernummer uppdateras inte till senaste nummer:

Stäm av med din IT att du har rättigheter på servern och att du har rätt att ändra där settingsfilerna ligger. Oftast under C:\Programdata\SystemAndersson\AnderssonProduktion på servern eller den utdelade mappen som pekar dit.

Stämplingar

Ingen tid/kostnad på stämpling:

Beror på att det inte finns något tidsprogram för den perioden. Åtgärdas genom att lägga till/skapar Tidsprogram (finns beskrivet i manual) samt att man efter det dubbelklickar på den stämplingen, tabbar igenom och sparar.

Uppdatering Visma

Visma uppdateras inte med saldo eller att data från Visma inte kommer över till Andersson vid integration:

Beror oftast på att tjänsten SystemAnderssonBuisnessIntegrationService som sköter integrationen på servern har stannat av någon anledning. Kontakta supporten eller testa att starta om tjänsten.

Tidrapporten går inte att ta ut.

Kan bero på att den du försöker skriva ut har fler än två tidbanker under Personal
Kan även bero på att det stämplats tid på en order som tagits bort. Kan även bero på att en person i intervallet inte har några stämplingar alls.

Artiklar

Dubbla artikelrader i artikellista:

Om det finns dubbletter av en artikel i Artikelregistret så beror det oftast på att det finns mer än 1 standardleverantör. Inte säkert att det syns i Planeringen så kontakta supporten för hjälp. Ta inte bort någon av artiklarna.

Terminal pekfunktion

Pekfunktionen fungerar inte på terminalen:

Detta beror på att det varit en uppdatering av windows, kontakta supporten för hjälp och då måste även någon vara på plats för att kalibrera och peka om skärmen efter att vi installerat om pekprogrammet.

Rapporteringsterminal

Andersson Rapportering startar inte:

Beror oftast på att tjänsten AnetService1 som terminalen går mot har stannat på servern. Kontakta supporten för hjälp och felsök eller testa att starta om tjänsten på servern.

gul-logga_Rityta 1.png